Viimastel aastatel oleme suurt rõhku pannud suurteede rekonstrueerimisele ja kanaliseerimisele. Võime olla uhked uuenenud Männiku tee, Viljandi ja Pärnu maantee üle. Transpordi sujuvamaks muutmine ja liiklejate turvalisuse suurendamine on oluline samm edasi, kuid ausalt öeldes tunnen erilist heameelt selle üle, et teede ehitusprogramm on hõlmanud väga suurel määral ka kergliiklusteede ehitust.
Samuti on mõeldud jalakäijate turvalisuse tõstmisele. Mitmed ohtlikud ülekäigurajad on saanud foorid. Kodanike algatusena ning koostöös linnaosavalitsusega saab sel sügiselgi veel nii mõnigi väiketänav turvalisemaks. Olgu lahenduseks sõidukiirust piirav künnis, märk või peegel. Vaatamata sellele mõtisklen ma siiski nende pisikeste kodutänavate olukorrast ja mõningatest puudujääkidest.
Suuresti on Nõmme aedlinnasiseste teekatete parendamisele kaasa aidanud kanaliseerimine, mis saab 2009. aastaga praktiliselt lõpetatud, vaid paarikümne tänava jagu töid jääb 2010. aastasse. Õnneks ei sega neid töid üldine majanduskitsikus ja võin juba ette kindlustundega öelda, et järgmisel suvel saab liitumisvõimaluse kanalisatsiooni ja veevärgiga ka viimane majapidamine.
Tänan siiralt kodanikke, kes nii meie kui AS-i Tallinna Vesi ehitusosakonna jaoks tänuväärset teavitustööd teevad ning meiega koos võimalikku parimat lahendust soovivad. Linnaosavalitsuse spetsialistide poole on pöördutud muredega, kus juhitakse tähelepanu esile kerkinud projekteerimis- või ehitusvigadele. Samuti küsitakse, et miks on jäänud mõni kitsaskoht lahenduseta, olgu selleks sadevete äravool või teelaius.
Nõmmele iseloomulikud mured saavad alguse sadevete äravoolusüsteemide puudumisest ja valmistavad igapäevaselt peavalu nii elanikele kui linnaosavalitsuse spetsialistidele, kes püüavad võimaluste piires leida parimat lahendust. Me kõik oleme tuttavad probleemidega, mille toovad kaasa sügisvihmad ja kevadine lumesulavesi. Jalgsi ja rattaga liikumine on nõmmelaste tervisliku elustiili üks osa. Pole uudiseks, et vahel on sõna otseses mõttes võimatu kuiva jalaga või keset sõiduteed astumata sihtkohta jõuda. Siin-seal on küll imbkaeve, mis peaksid sajuvee pinnasesse juhtima, kuid vahel on need peremehetutena lausa ummistunud ja ei suuda tagada tänava kuivendamist.
Olen seisukohal, et ka aedlinnale omased mured vajavad tänapäevaseid lahendusi. Just kõnniteede olukorra parandamisele ning sadevete probleemide lahendusele meie järgmiste aastate mõtted ja plaanid suunatud. Kavandame rajada kõnniteed näiteks Valdeku, Põdra, Sõbra, Kerese tänavale ja Pärnu maanteele Nõmme keskusest Järve Selverini jne.
No comments:
Post a Comment